Consorțiu acreditat Erasmus+ 2020-1-RO01-KA120-SCH-095318
Consorțiu acreditat Erasmus+ 2020-1-RO01-KA120-SCH-095318
Profesor POP MARILENA
Participarea doamnei prof. MARILENA POP la mobilitatea desfășurată la Palermo- Italia a avut ca scop dezvoltare culturală și socială prin dobândirea unei înțelegeri mai ample a practicilor utilizate într-un sistem și mediu educațional diferit . Mobilitatea a fost efectuată cu sprijin financiar din partea Comisiei Europene, prin proiectul acreditat Erasmus plus nr. 2020-1-RO01-KA120-SCH-095318, coordonat de ISJ Maramureș. Acest tip de formare, numit Job Shadowing, se desfășoară ca o experiență de învățare prin observare, în care cadre didactice din diferite țări își împărtășesc bunele practici și strategiile de management al clasei. Obiectivele mobilității sunt diverse și urmăresc prevenirea eșecului și a abandonului școlar, dezvoltarea abilităților de comunicare, predarea și abordările inovative. Pe lângă acest aspect, vorbim și despre șansa de a ne dezvolta cultural, social, prin interacțiunea directă cu istoria locului, în cazul nostru Palermo-Sicilia, localitate fondată în jurul secolului al VIII-lea î.Hr. . Mulțumim echipei ISJ MM pentru încrederea acordată și pentru includerea în acest proiect, mulțumim doamnelor I.Ș. Ligia Duruș și I.Ș. Ancuța Coza!
Profesor GLIGAN MARIANA
,,Participarea la proiectul ERASMUS+ LEARN, desfășurat în Creta, Grecia, în perioada 10–14 martie, a reprezentat o experiență profesională și personală de neuitat — o oportunitate pe care o recomand cu toată convingerea oricărui cadru didactic deschis spre învățare și schimb intercultural.
Am avut ocazia să descopăr metode inovatoare de predare, să interacționez cu profesori din diferite colțuri ale Europei și să construim împreună o rețea de idei, bune practici și prietenii valoroase. Această experiență te provoacă să îți regândești abordarea didactică și să revii la clasă cu o viziune proaspătă și mai conectată la nevoile reale ale elevilor.
Cursul "ICT in Inclusive Education" s-a concentrat pe integrarea tehnologiei digitale în procesul educațional, în special în contextul unei educații incluzive. Accentul a fost pus pe strategii interactive, adaptate generației actuale — elevi născuți și crescuți în era digitală — și pe utilizarea creativă a instrumentelor digitale pentru a stimula motivația și implicarea lor.
Printre cele mai utile aplicații și platforme explorate s-au numărat: Kahoot, Padlet, Prezi, Quizizz, Canva, Diigo, SlidesMania, Google Classroom, Google Forms, Google Drive și Google Jamboard — instrumente versatile, ușor de integrat la clasă, menite să transforme învățarea într-un proces captivant, colaborativ și relevant.
Această mobilitate Erasmus+ nu a fost doar o simplă formare, ci un pas înainte în a deveni un profesor mai adaptat vremurilor și mai apropiat de elevii săi."
Profesor DOBRICAN DENISA
,,În perioada 22-30 noiembrie 2024, am avut șansa să particip la un curs Erasmus + în Budapesta, Ungaria, alături de alți colegi din alte școli. Tema cursului a fost: Metode non-formale de predare-învățare pentru incluziune. În primele zile ale cursului am făcut cunoștință cu cele două formatoare de origine spaniola, dar și cu ceilalți participanți la curs (profesori din școli din Ungaria, Finlanda, Cipru, Italia, Romania), iar în celelalte zile am trecut efectiv la exemple de metode non-formale de predare-învățare și cum și când le putem aplica. În același timp am învățat ce competente și abilități putem dezvolta prin intermediul acestor metode. Cursul a presupus și participarea la unele activități în aer liber, activități pe care le putem aplica și în cadrul orelor din Săptămâna Altfel sau Săptămâna Verde.
De asemenea, la puțin timp după revenirea de la curs am făcut o prezentare și elevilor și chiar i-am provocat să participe la 2 activități non-formale, iar la final am încercat, împreună cu ei sa concluzionăm ce pot învăța din aceste activități."